Vít Rakušan - 1. místopředseda vlády a ministr vnitra
  • ODBĚR NOVINEK

Vít Rakušan, poslanec Parlamentu ČR

  • ÚVOD
  • ŽIVOTOPIS
  • AKTUALITY
  • GALERIE
  • KONTAKT
21. července 2020 / Zveřejněno v Aktuality

Interpelace na situaci na českých železnicích

⚠️ Dnes jsem odeslal i interpelaci na ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka. Tématem je situace na českých železnicích.

Ptám se v ní (i díky našim odborníkům) na tyto otázky. A vím, není jich málo:
❓ Jak dnes dohlíží Drážní úřad na dodržování pracovní doby strojvedoucích a povinné přestávky? Jaké sankce případně v letech 2016-2020 udělil tento úřad dopravcům při porušení těchto nařízení?
❓ Jak ministerstvo a příslušné orgány reagují na dlouhodobé upozorňování odborů, že strojvedoucí jsou unaveni a přetíženi?
❓ Jaký byl konkrétní (racionální) důvod nebo důvody k rozhodnutí neinstalovat funkční bezpečnostní systém „Radioblok“ na všechny obdobné železniční trati, jako je trať Číčenice – Volary? A kdo konkrétně a kdy o tom rozhodl?
❓ Považujete důvody k zastavení projektu „Radioblok“ za relevantní?
❓ Proč Ministerstvo dopravy neřeší zabezpečení všech železničních tratí, resp. jejich roztřídění do skupin dle zabezpečení; nebo u ostatních tratí, než jsou D3 a koridorové, na kterých bude ETCS, již existuje koncepce jejich zabezpečení?
❓ Z jakého důvodu byla vyňata možnost odebrání nebo zadržení „oprávnění“ k řízení drážního vozidla na dráze celostátní a regionální a hodlá Ministerstvo dopravy svou chybu v tomto směru napravit?
❓ Z jakého důvodu došlo ke změnám provádějících vyhlášek k zákonu o dráhách a zmírnění požadavků na odbornou a zdravotní způsobilost strojvedoucích a hodlá Ministerstvo dopravy požadavky vrátit alespoň na původní úroveň?
❓ Hodlá Ministerstvo dopravy napravit svou chybu a vrátit kompetence pro Drážní inspekci a opět soustředit celou agendu mimořádných událostí, včetně prevence, na tento úřad?
❓ Kdo byl iniciátorem a je odpovědný za snížení personálních kapacit u Drážního úřadu a Drážní inspekce v roce 2017 a od roku 2020 a jaké důsledky jste z toho vyvodil?
❓ Jak si Ministerstvo dopravy, Drážní úřad a Drážní inspekce vysvětlují nárůst počtu mimořádných událostí na dráhách od roku 2017 a co s tím hodlají udělat? Proč se Drážní inspekce zabývá pouze zlomkem všech mimořádných událostí a neřeší předchůdce vážných nehod a jak to hodláte řešit?
❓ Opakovaně jste v médiích mluvil o tom, že do Správy železnic jde 52 miliard ročně. Rád bych Vás požádal o konkrétní oblasti, do kterých tyto peníze plynuly.

Celou interpelaci si můžete přečíst zde: https://bit.ly/ResimeZeleznici

Archív

  • Leden 2023
  • Duben 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Září 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018
  • Září 2018
  • Srpen 2018
  • Červenec 2018
  • Červen 2018
  • Květen 2018
  • Duben 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018

Menu

  • ÚVOD
  • ŽIVOTOPIS
  • AKTUALITY
  • GALERIE
  • KONTAKT

Poslední příspěvky

Celý článek
  • AKTUÁLNĚ Provoz poslanecké kanceláře

    1 ledna, 2023

Vít Rakušan

www.vitrakusan.cz
Profil na stránkách Poslanecké sněmovny

Odběr novinek
© Vít Rakušan
NAHORU
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}